25.2.12

יבוש מברשות (Scroll down for English)


המהפך בשיגרת האיפור שלי התחיל כנראה מאז גילוי מברשות איפור. מאותו רגע נהיה לי שוב חשק להתאפר, לזרוק על עצמי יותר צבעים ולשחק עם המראה שלי. מאז קניתי כמה וכמה סוגים, רובם של סיגמה ואני מאוד מרוצה מהן. מחירי מק עדיין מרתיעים אותי למרות שיש לי מברשת אחת שלהם (טוב אני קמצנית, זוכרים? זה מוטיב חוזר בבלוג זה)  לדעתי מברשות סיגמה מספקות את הסחורה במחיר הגיוני. אבל הפעם, הדיבור הוא לא על איזה מברשות יש לי (אולי אפרט על זה בפוסטים הבאים) אלא על איך מנקים אותן. אחרי שקניתי אותן, גיליתי לתדהמתי שצריך גם לנקות אותן. משהו שלא חשבתי עליו לפני נראה לי עכשיו הגיוני בהחלט. אני לא יכולה לספר על שיטה מהפכנית לניקיון המברשות . אין לי לא חומרים מיוחדים ולא נראה לי שזה כזה קריטי האמת. אני מנקה אותן עם שמפו רגיל, כי נראה לי שאם זה טוב לשער שלי זה אמור להיות טוב גם לשער המברשות. אני שמה טיפה של שמפו\סבון ומים ומסובבת את זה על היד עד שכל צבעי הקשת יצאו מהמברשת והמים הפכו לנקיים. עד כאן מאוד פשוט. מכאן, מתחילה דילמת הייבוש. בגלל שכל השערות מחוברות לידית המברשת עם טבעת מתכת, המים שנכנסים לשם יכולים להרוס את הדבק או אפילו לעשות קורוזיה על הצינוריות. לכן מאוד מומלץ ליבש אותן עם הראש כלפי מטה שכל המים יטפטפו החוצה ולא יצטברו בתוך המברשת. כן, ראיתי שאנשים עושים מתקנים יעודיים, קונים נרתיקים מיוחדים ושאר מרעין בישין. אז אני רוצה לחלוק אתכן שיטה מאוד פשוטה שחשבתי עליה, לא דורשת שום מאמץ ומשתמשת בכלים שבטוח יש אצל כל אחת ואחת. מה שצריך זה מוט של וילון באמבטיה, מגבת וכמה אטבים. הפרוצדורה מאוד פשוטה: לוקחים את המברשת נקיה וסחוטה (כן כדאי לסחוט אותה ולסדר קצת את הצורה שלה), מצמידים אותה למגבת מצד אחד וצובטים אותה עם אטב מצד שני של המגבת. זהו... המתקן מוכן.

כך זה נראה משני צידי המגבת. אפילו  בלי לטפטף על הריצפה.


ספרו לי איך אתן שומרות על המברשות שלכן? מקווה שאהבתן את השיטה שלי

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My makeup routine has undergone a revolution since I've found out about makeup brushes. They have inspired me apply makeup, throw on some colors and generally play with my look. I've bought quite a few brushes, mostly Sigma brushes, and I'm very pleased with them. Mac brushes are a bit too rich for my blood, although I do have one Mac brush (I'm a cheapskate, I shamelessly admit). In my humble opinion, the Sigma brushes provide real value for money.
Anyway, this is not post about brushes (one might come later), but about brush cleaning. Having bought some brushes, I was dazzled by the revelation that they must be cleaned- something that I haven't thought of before.
I don't have any revolutionary method of brush cleaning to share with you - I don't use any special materials, and frankly, I don't believe it's all that critical.
To clean the brushes, I use ordinary shampoo, reasoning that if it's good for my hair, it's bound to be good for the brushes hair.

I apply a small drop of shampoo/soap and twirl the brush against my palm, under the tap, until all the colors come out and the water flows clean. So far so good, now to deal with the drying dilemma - since the hairs are connected to the brush by a metal ring, water that seeps into it can dissolve the glue or even corrode the tube.
Therefore, it is highly recommended to dry the brushes head-down so that all the water drips out. I've seen people who built special devices to hold the brushes, or people who bought special purses. I want to share a much simpler approach I have developed, that requires no special effort and utilizes ordinary household items.
All you need is a shower-curtain pole, a towel and some clips. The procedure is very straightforward: take a clean wet brush and squeeze it a bit (so that it keeps its form), place it against the towel and use the clip on the other side of the towel to hold it in place. That it- the brush holder is complete.

8 תגובות:

  1. איזה רעיון מצוין!
    אני פשוט מניחה אותן בשכיבה על מגבת עד שיתייבשו בגלל שאני לא רוצה להשקיע במתקן [וגם אין לי ממש מקום בשביל מתקן מיוחד]. אבל זה נראה כמו פטנט טוב :) אני חייבת לנסות.

    השבמחק
  2. את משקיעה יותר ממני. אני מניחה אותן על מגבת ידיים קטנה בצד השיש כך שהן מורמות מעט, אף פעם לא קרה לי שמברשת התפרקה לי.

    יש לי אחות שהיא פריקית של מברשות מאק, אני נרתעת מהמחירים. קמצנית - או מחושבת? אלה שני דברים מאוד שונים.

    אהבתי את הכלי של המברשות, שתפי מאיפה הוא? (אני את שלי מניחה בתוך קופסא במגירה, לדעתי בחוץ הן אוספות עליהן אבק.

    השבמחק
  3. וואו,
    איזה מלכה את!
    אני תמיד מתעצבנת שזה מטפטף ואיך לעזעזל מייבשים בלי שהצורה של המברשת תהיה משהו לא מוסבר?
    ובגלל זה לא מנקה בתדירות שאולי צריך :)
    אני כ"כ מיישמת את זה כבר היום!

    השבמחק
  4. מגניב ויצירתי ביותר!

    ומאיפה המעמד המגניב למברשות? אני רוצה כזה!

    השבמחק
  5. איזה רעיון מעולה!!
    את לא מנקה בין השטיפות עם מנקה מברשות?

    השבמחק
  6. פשוט גאוני!!! כ"כ הולכת לנסות את זה בקרוב...

    השבמחק
  7. טוב. גאוני זה נראה לי מוגזם. אבל שמחה שיכולתי לעזור לכמה ממכן.

    המתקן הזה הוא הקניה שלי בברצלונה. החלטתי שאני צריכה לקנות לי איזה מגירות לסידור איפור, אז קניתי קופסה ומתקן הזה . אולי יום אחד אני אצלם גם את הקופסת איפור שלי.

    לא אני לא משתמשת במנקה מברשות.. נראה לי מוצר קצת מיותר למתאפרת לא מקצוענית.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...